KM hoppning

90cm:
Var hårt i marken, och det andra ridhuset var bokat. Så det blev så att alla (eller de första) i klassen fick hoppa fram på hinder 1, sen fick den som skulle hoppa först stanna kvar i ridhuset, medan alla andra går ut.
Fick hoppa fram precis innan jag skulle starta, eftersom Vilja inte kan bete sig när andra hästar hoppar^^. Det var snällt :)
Under själva ritten, så gick hon lite segt, men vi lyckades komma över alla hinder ändå (:


100cm
KM klass:

Var med och hoppade med de andra hästarna på framridningen, och det gick lite bättre när hon var lite tröttare.
Men sen insåg jag att hon var lite för trött, och jag var kall (var ju iskallt ute!!) om benen, så jag orkade inte driva framåt så mycket. Så blev några skithopp (de flesta) men var iallafall nöjd med kombinationen.
Sen blev Vilja rädd när alla applåderade (?!), och så gled sadeln jättemycket åt höger, så hon kickade, och jag for av ^^ Men jag klarade mig utan större skador, och det gjorde Vilja och sadeln (som hängde med under Viljas mage några varv) också.

Vi kom tvåa! (eftersom vi klarade oss igenom fas 1 felfria, och hade inte hunnit starta omhoppningen, A:1d)

Vi VANN  kombinerat (dressyr och hoppning).
Kom tvåa i dressyren (10p) och tvåa i hoppningen (10p) :):)
<33


Kommentarer
Postat av: Stiina

Vad skoj ' :)

Synd med avramlingen .. :)

2009-12-19 @ 17:31:06
Postat av: Evelina

kul att du kom tvåa ändå da :D



/Evelinaoskarson@bdb

2009-12-19 @ 17:49:47
URL: http://evelinaoskarsson.blogg.se/
Postat av: Petra

Hoppas du inte slog dej för mycket, lite blå imorgon kanske :) Grattis i alla fall till alla placeringar.

2009-12-19 @ 17:57:03
URL: http://www.storemyr.se
Postat av: agnes

ni är sjukt duktiga! verkligen värda detta! :D

grattis! :D

länka min blogg så länkar ja din?(A)

2009-12-20 @ 00:24:40
URL: http://aagneshansson.blogg.se/
Postat av: sara

grattis :) fina hästar du har :) och fin blogg ;D

2009-12-20 @ 17:23:09
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Ronda.blogg.se- Utrustning, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Grattis till placeringarna ;)

2009-12-21 @ 01:03:39
URL: http://ronda.blogg.se/

-Fotar gör jag med min Nikon D5000, så nu behöver du inte fråga det ;)
-Tänk på att jag alltid ser ditt IPnummer, så det är ingen idé att skriva massa taskiga saker anonymt!
-Annars är alla kommentarer välkomna :D!

Alla har ett namn:
Stammis? ;)

E-postadress: (de blir bara jag som ser den)

Har du en blogg/hemsida?

Skriv något:

bloglovin bloglovin
RSS 2.0