Sulorna!

Ha fått en del frågor om sulorna jag berättade om tidigare, och idag var jag ut och tog lite kort. Had dock ingen mer bigpac ask lock, så kunde inte visa hur jag gjorde dem, men försöker förklara så gott det går :)
Cred till dig som kom iden, men jag har glömt din blogg  ^^ ;)

Så här ser dem alltså ut. Man kan ta en gammal hästsko och rita av på locket. Sen när man klipper ut ska man lägga till några millimeter runt om, så att de inte ramlar av sen ^^

Sen är det bara att fiffla in dem mellan skon och hoven. Det är faktiskt enklare än vad det låter ^^ Det är nu de extra millimeterna kommer in. Om det är för mycket blir det för stor(då får man klippa till så att den passar) och blir den för liten så är det inget att göra åt :/

Så här ser det ut när den sitter på plats. Tycker att detta är en jättesmart idé  (: Enkelt att sätta dit dem innan man rider ut i snön, och enkla att ta av efter ridturen :)


Hoppas ni fattar någonting nu då :D:D

Kommentarer
Postat av: Felicia

Det var ju en jättesmart idé, speciellt för er där nere som kanske inte är så "beredda" på snö.

Man kanske ska testa det någon gång om snön skulle komma oväntat ^^



Kramisss

2009-12-30 @ 19:44:36
URL: http://feeliciad.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag har länkat till detta från min blogg! :)

2009-12-30 @ 21:33:31
URL: http://westerngirl.devote.se

-Fotar gör jag med min Nikon D5000, så nu behöver du inte fråga det ;)
-Tänk på att jag alltid ser ditt IPnummer, så det är ingen idé att skriva massa taskiga saker anonymt!
-Annars är alla kommentarer välkomna :D!

Alla har ett namn:
Stammis? ;)

E-postadress: (de blir bara jag som ser den)

Har du en blogg/hemsida?

Skriv något:

bloglovin bloglovin
RSS 2.0